sofiakindbergs.blogg.se

2013-12-22
01:39:45

Apples and cinnamon!
Åh vad det doftar härligt hemma hos mig nu. Äpple och kanel!
Jag hittade en artikel i "pyssel & hantverk" där det stod att man kan torka äpplen som blir supergoda chips. 
Jag tog svenska äpplen och skivade i så tunna skivor jag kunde och skar bort stjärnhuset.
Sedan pudrade jag dem med kanel och hängde upp dem mellan två hyllplan i vardagsrummet. 
Det ser härligt gammaldags ut och luktar galet gott.
Mina äpplen har inte torkat ännu så hur de smakar återstår att se.
Tog inte alls lång tid så testa!
Gullig grej att ge bort till någon eller mumsa på själv.
I tidningen stod ett tips om att man kunde koka upp lite vatten och lägga i två skivor så man fick ett smarrigt äpplete. 
 
 
 
 
 
 
God Jul på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: