sofiakindbergs.blogg.se

2013-12-25
20:50:27

Decoupage bord med frimärken
Här är bilder på ett projekt som i stort sett är färdigt nu. På Heart for people secondhand hittade vi två stora lådor fulla gamla brev och frimärken. Vi hade haft dem i butiken till försäljning riktigt länge så jag tänkte att man kanske kunde hitta på något kul med dem. Att täcka ett helt bord med frimärken lät först som ett riktigt idiotarbete men nu när det är klart så tycker jag det ser lite ut som mosaik.
En idé som jag fick av att kika på bilderna som de ser ut här nedan var att man skulle kunna göra samma sak fast man gör en världskarta av frimärken på ett bord.
 
För att skapa detta coola bord så gör man på enklast sätt att man klistrar fast frimärkena med tapetklister. Först lite klister på bordet, sen lite på frimärket och sen ett lager med klister över hela bordet.
För att sedan göra det möjligt att torka av det ibland så rekommenderar jag att man lackar det ca tre gånger ( låt det torka ordentligt mellan lagren, ca ett dygn)
 
I LOVE THIS TABLE!!
 
 
 
 
kram sofia

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: