sofiakindbergs.blogg.se

2013-12-04
01:58:00

Julinspiration
Julgran är ju ett måste vid jul. Och jag tror faktiskt jag skulle kunna få plats med en riktig gran hemma hos mig men då måste jag dammsuga barr varje dag.. och ännu värre .. hur lyckas man få hem en gran på spårvagnen? intressant projekt. Men jag tror att jag sparar det till nästa år.. eller till när jag har en bil :)
 
Så jag har några andra ideér som kan skapa lite julstämmning hemma. 
 
 
 
 
Kan bli coolt!
 
 
 
 
 
 
Taggar: Jul, inspiration, pyssel, renovering;

Kommentarer:
#1: Tolu

Smart lösning. Hur gjorde du exakt? Tack :-)

Svar: Hej Tolu! Ja dessa bilder är bara inspiration men granen har jag fått till hemma så där var det bara fram med måttstock och jag gjorde en av ett tunnare rep istället för den läckra tejpen. Bilder kommer snaaart :)Var det nåt specifikt pyssel du tänkte på?
Sofia

2013-12-05 @ 15:10:14
#2: Tolu

Tack för svar :-)
Jo, det var granen, borde inte vara så svårt att få till det hemma. Tänkte bara på när man ska ta bort sedan efter jul, så att man inte skadar tapeten. Finns det någon speciell skonsam tape för det då eller? Och så undrar jag hur du gjorde med de dekorationen av granen. Är det bara pappersringar upphängt i tråd? Thanx.

Svar:
Sofia

2013-12-07 @ 07:36:35
#3: Sofia

Tolu :)
Jag tror de flesta använder sig mest utan washitejp. Det kan man köpa på Panduro tror jag. Vågar inte svara på om det kan skada tapeten. Men fint blir det :)
Dekorationerna är nog papperscirklar som har klippts ut och satts fast i ett snöre i washitejpen.
Kram

2013-12-07 @ 21:37:03
#4: Tolu

Tack för svar :)
Konstigt att jag inte fick något mail den här gången när du svarade. Råkade komma över svaret nu när jag kollade din blogg. Synd, väntade på det. Skulle få upp granen innan jul var det tänkt. Nå väl, så kan det gå. Tack ändå :)

2013-12-26 @ 23:07:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: