sofiakindbergs.blogg.se

2013-11-06
01:36:00

Moodboard... eller som Mrs Montazami skulle sagt Muudboard ;)
I tidningen Styleroom hittade jag en artikel om hur man ska gå till väga för att få rätt stämning i ett rum. 
 
  1. Tro på dig själv - Håll fast vid hur du vill ha det, även när andra inte tror på dina idéer eller kan visualisera dem. 
  2. Titta runt efter inspiration - På nätet finns det massor och Styleroom är en bra inspirationskälla!
  3. Prata med folk - Gärna med de som kan. Samla tips från bygghandlare, målare och andra proffs. En person kanske inte har hela lösningen, men med hjälp av många personers erfarenhet kan du kanske hitta svaret på dina frågor. 
  4. Blanda inte stilar - Håll fast vid en enhetlig känsla i hela din bostad. Där emot kan du blanda billigt med dyrt.
  5. Se utanför ramarna - Lås dig inte vid hur det varit, eller hur andra har det, utan får du en rolig idé så genomför den.
  6. Klipp ut bilder - och gör en moodboard ("muuuuuuudboard" hahaha) för att hitta en stämning, känsla eller stil som du gillar och vill ha. Då är det också lättare att få andra att förstå. 
 
Jag tycker dessa tips är riktigt smarta och att de får mig att tänka på Maria Montazami gör mig så glad. Hon är så ball och rolig!
 
Gå in på http://www.styleroom.se och leta efter massa inspiration och idéer.
You'll love it!!
 
 
Taggar: inredning, inspiration;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: