sofiakindbergs.blogg.se

2013-10-17
14:46:00

Epic pall!
I våras skulle jag och några tjejkompisar ut och äta på en restaurang här i Göteborg och jag minns att jag gick in på restaurangens hemsida för att kolla in stället lite och deras inredning var så cool Riktigt galet färgglad och skarp. Och så minns jag att man kunde skymta två lite skumma pallar i bakgrunden som såg ut som resväskor.
Jag spann vidare på idén och det har vart lite svårt att beskriva min idé för folk. Nu när jag snart flyttar till härliga Majorna så kommer jag bo själv och ha möjlighet att få inreda hur jag vill och använda all plats till bara mina grejer :)
Så jag stack till min favoritsecondhandbutik Heart for peopleo för att  hitta en snygg resväska för en billig peng. Jag hittade en läcker ljusbrun läderväska (riktigt old school) för 30kr. Helt ok pris!! Men jag har tänkt at man skulle kunna använda några gamla stols/pallben att fästa undertill men det lyckades jag inte fynda tyvärr.
Jag bor ju nu i en trea på lindholmen och har inte direkt möjlighet för några byggprojekt som detta så jag släpade med mig resväskan hem till Väbban (Vänesborg) och hoppades at pappa kanske skulle ha något man kunde använda sig av.
Och självklart kan man räkna med den bästa pappan. Han hade precis bytt sängben på en säng i gästrummet så han hade fyra svarta grova ben till övers. Så vi slog våra rätt så kloka huven ihop och höll på en förmiddag med detta projekt.
Pallen blev ganska tung för det är träbalkar och skivor i väskan men fy-y va snygg den är. Köpte ny dator samma helg och tror nästan jag tycker mer om pallen än datorn haha.
Har man en pappa med lite trävirke till övers, fyra sängben, en resväska, en kudde och lite bomullsstoppning så kan man lyckas med mycket!
Tack till mamma för kudden och stoppningen!
 
Älskar förresten att den lilla adresslappen sitter kvar på väskan.
 
Kolla va cool den blev!!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: